مجموعه برنامه سالانه سرپرست خوابگاه
شناسه پست: 3202
بازدید: 12215
  • مجموعه برنامه سالانه سرپرست خوابگاه چیست؟

    نظارت بر خوابگاه­ها برای حفظ امنیت و آرامش روحی و روانی دانش آموزان امری لازم و ضروری است. از اینرو سرپرستان خوابگاه در خوابگاه­ها و اقامتگاه­های دانشجویی و دانش آموزی حضور دارند. سرپرست خوابگاه وظایفی برعهده دارد و باید گزارش هایی را روزانه تنظیم و به ثبت برسانند. همچنین برنامه سالانه سرپرست خوابگاه را به صورت منظم جمع آوری و تکمیل کنند. اما برنامه سالانه سرپرست خوابگاه چیست؟ و چه نیازی به برنامه سالانه سرپرستان خوابگاه هست و چرا باید آن را تهیه کنیم؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله همه ی این مباحث و هرچیزی که یک سرپرست خوابگاه باید بداند را شرح خواهیم داد.

    اهداف آموزشی-رفاهی دانش آموزان در خوابگاه شبانه روزی
    اهداف آموزشی-رفاهی دانش آموزان در خوابگاه شبانه روزی

    اهداف آموزشی-رفاهی دانش آموزان در خوابگاه شبانه روزی

    سرپرست خوابگاه کیست؟

    سرپرست خوابگاه یک ناظر در امور خوابگاه و رسیدگی به امور روزانه در خوابگاه است. خوابگاه­ها چه دولتی و چه غیردولتی (آزاد) باشند، حضور دائمی سرپرست خوابگاه امری ضروری و لازم است و در صورتی که سرپرست در خوابگاه حضور نداشته باشد، ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را به وجود بیاورد. سرپرست یک خوابگاه هم وظیفه پشتیبانی از دانشجویان یا دانش آموزان و هم اجرای قوانین و مقررات وضع شده در خوابگاه را برعهده دارد؛ به گونه ایی که روح و روان دانش آموزان و دانشجویان در امنیت و آرامش قرار گیرد.

    سرپرست خوابگاه دانش آموزان با توجه به حساسیت روحیه و سنین رشد دانش آموز اهمیت زیادی دارد که بتواند ارتباط صمیمانه و خوبی با دانش اموزان برقرار کند. تا مسیر یادگیری و آموزش آن­ها هموارتر طی شود.

    وظایف سرپرست خوابگاه

    سرپرست خوابگاه متناسب با قوانین وضع شده در هر خوابگاه دانش آموزی یا دانشجویی، خوابگاه دخترانه یا پسرانه وظایف متفاوتی دارند که در اقامتگاه های مختلف متفاوت است. در ادامه برخی از مواردی که در بین بیشتر خوابگاه ها مشترک است را مختصرا بیان می کنیم.

    • نظارت بر ورود و خروج دانش آموزان و دانشجویان ساکن در خوابگاه با هدف حفظ نظم و امنیت افراد ساکن در خوابگاه انجام می­شود.
    • نظارت و کنترل بر ورود و خروج افراد غیر ساکن خوابگاه انجام می دهد. افراد غیر ساکن (دانشجو یا دانش آموز خوابگاه نیستند) در صورتی که طبق شرایط و قوانین خوابگاه (خانواده و بستگان) اجازه  ورود و یا اقامت موقت مهمان دارند، می توانند با اجازه و هماهنگی سرپرست در خوابگاه رفت و آمد داشته باشند. (البته این قضیه متناسب با جنسیت خوابگاه می باشد. در خوابگاه دخترانه تنها مادر، خواهر و خانم­های معرفی شده به سرپرست خوابگاه می توانند به خوابگاه ورود کنند. و متقابلا همین شرایط برای خوابگاه پسرانه نیز صادق است.)
    • اطلاعات لازم در مورد شرایط و مسائل خوابگاه را در اختیار دانش آموزان یا خانواده­های آن­ها قرار دهد.
    • در نظافت و ایمنی ساختمان نظارت کند.
    • گزارش روزانه و اطلاعات لازم را در برنامه سالانه سرپرست خوابگاه را ثبت کند.
    • در صورت بروز مشکل در بین دانشجویان آن­ها، توصیه های لازم را به آن­ها گوشزد کند.
    • کلیه قوانین و مقررات خوابگاه را رعایت کند.
    • برنامه ای انعطاف پذیر و باز را برای نیازهای مختلف ساکنان خوابگاه حفظ کنید.
    • قوانین و مقررات خوابگاه که رعایت آن از سوی دانش آموزان و دانشجویان الزامی است را در برد اعلانات و در معرض دید دانش آموزان و دانشجویان قرار دهد.
    • در صورت بیماری و شرایط اضطراری دانش آموز یا دانشجویان را تا بیمارستان همیاری کند.
    •  استانداردهای ایمنی را حفظ کرده و سریع و مناسب به شرایط اضطراری واکنش نشان دهید.
    • بررسی تجهیزات موجود و اطلاع از صحت آن­ها و در صورت نیاز اعلام خرابی و درخواست برای تعمیر تجهیزات
    • درخواست و اعلام لوازم مورد نیاز خوابگاه
    برنامه سالانه آموزش و پرورش برای خوابگاه ها
    برنامه سالانه آموزش و پرورش برای خوابگاه ها

    برنامه سالانه آموزش و پرورش برای خوابگاه ها

    معیارهای صلاحیت سرپرست خوابگاه

    • توانایی کنترل و مدیریت خوابگاه
    • برقراری ارتباط خوب و موثر با دانش آموزان و دانشجویان
    • رعایت دقیق مقررات و قوانین خوابگاه
    • مهارت عالی در کنترل شرایط و اوضاع پرتنش و استرس زا
    • توانایی همکاری و هماهنگی با دیگر سرپرست تان خوابگاه
    • حضور منظم و به موقع در ساعات کاری

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه چیست؟

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه به مجموعه امور برنامه ریزی شده توسط آموزش و پرورش گفته می­شود که سرپرست خوابگاه­های شبانه روزی موظف به اجرای آن­ها در یک سال تحصیلی هستند. این برنامه شامل برنامه های مقاطع مختلف تحصیلی دانش آموزان، برنامه های رفاهی و فرهنگی، جلسات شورای دانش آموزی و… را شامل می شود که بر اساس آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه ها تنظیم می شود. سرپرست خوابگاه طبق این برنامه ریزی ها پیش می­روند و تمامی بخش های مربوطه را روزانه تکمیل می­کنند.

    برای هماهنگی بیشتر بین خوابگاه های شبانه روزی و مدارس، آموزش و پرورش این برنامه ها را تنظیم کرد. نظم و هماهنگی بیشتری در نگارش گزارش بین خوابگاه ها ایجاد شود و بررسی شرایط و نحوه کیفیت کار انجام شده را آسان تر کرد. همچنین سرپرستان خوابگاه با خیالی آسوده که طبق برنامه تعیین شده به همه ی امور ضروری خود می توانند رسیدگی کنند. این برنامه بسیار کامل است و در تعامل با کادر مدرسه و والدین دانش آموزان است.

    برنامه سالانه سرپرستان خوابگاه کمک زیادی به معلمان و مدیران مدرسه می کند. طبق بررسی های انجام شده این روش کمک زیادی به یادگیری و آموزش دانش آموزان کرده است و از این طریق اهداف آموزشی بسیاری نسبت به گذشته محقق شده است. برخی از محتواهای برنامه سالانه سرپرست خوابگاه شامل موارد زیر است:

    • لیست حضور و غیاب دانش آموزان
    • فعالیت های مشاوره، آموزشی، رفاهی و فرهنگی
    • لیست تقسیم بندی اتاق­ها
    • تعیین اهداف آموزشی-فرهنگی در سال جاری تحصیلی
    • جلسات شورای اولیا و مربیان، معلمان، دانش آموزان و …

    و…

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه
    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه

    توصیه میکنم مقاله ی طرح تدبیر از 0 تا 100 به همراه آموزش و فایل آماده را مطالعه نمایید.

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه مدارس شبانه روزی

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه برای مدارس شبانه روزی بر اساس چارت آموزش و پرورش و اخرین دستورالعمل ها تنظیم شده است. این برنامه برای همه مقاطع تحصیلی مناسب است و سرپرست خوابگاه می تواند با کمک آن فایل­های ضروری خود را تنظیم و در کنار تقویم اجرایی به طور کامل به همه ی امور مربوطه خود رسیدگی و آن­ها را ثبت کند. به طور معمول در برنامه سالانه سرپرست خوابگاه مواردی چون جدول توزیع اتاق­ها و سالن­های خوابگاه، لیست دانش آموزان، تقویم زمان بندی شورای دانش آموزی و مربیان و والدین و… موجود است.

    تقویم اجرایی سرپرست خوابگاه شبانه روزی

    در کنار برنامه سالانه سرپرست خوابگاه به طور معمول تقویم اجرایی سرپرست خوابگاه نیز به کار می برند. تقویم اجرایی شامل برنامه هایی است که از سوی آموزش و پرورش تعیین شده مثل زمان بندی امتحانات دانش آموزان، فعالیت های فرهنگی و رفاهی و… را شامل می شود. سرپرست با استفاده از تقویم اجرایی وظایف تعیین شده خود را به خوبی می تواند مدیریت کند و در نهایت تمامی فعالیت ها، مشکلات و مسائل خوابگاه را در یک مجموعه می تواند ثبت و جمع آوری کند.

    لیست تقسیم بندی اتاق­ها در برنامه سالانه سرپرست خوابگاه
    لیست تقسیم بندی اتاق­ها در برنامه سالانه سرپرست خوابگاه

    برنامه عملیاتی چیست؟

    برای رسیدن به یک هدف مشخص باید مجموعه رفتارها و کارها به صورت منظمی انجام شود تا بتوان هدف مورد نظر را تحقق بخشید. یک برنامه عملیاتی دقیق و کامل که بتواند یک گام ما را به هدفمان نزدیک کند؛ اهمیت بسیاری برای انجام فعالیت ها چه در زمینه کسب و کار و چه فعالیت های فرهنگی و آموزشی دارد. برنامه عملیاتی، برنامه ایی برای رسیدن به مقاصدی خاص است. برای بهره گیری از برنامه عملیاتی همیشه به فردی که بر اجرای برنامه عملیاتی نظارت کند، نیاز است. در برنامه عملیاتی خوابگاه های دانش آموزی یا دانشجویی سرپرست خوابگاه مسئول اجرا و نظارت برنامه عملیاتی است.

    نمونه برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه
    نمونه برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه

    برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه

    دانش آموزان یا دانشجویان در یک سال تحصیلی برای رسیدن به اهداف مشخصی تلاش می کنند. سرپرستان خوابگاه با داشتن برنامه عملیاتی بر کار آن­ها نظارت و اجرای ان را بر عهده دارند. دانش آموزان علاوه بر تحصیل نیاز دارند تا اصول اولیه، شخصیت و اخلاقیات آن­ها رشد کند. سرپرستان خوابگاه همواره تلاش می کنند که تمام مسائل و مشکلات جانبی را به بهترین وجه حل کنند. با وجود برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه طبق برنامه تعیین شده توسط آموزش و پرورش و دستورالعمل های خاص هر مقطع تحصیلی (متوسطه، ابتدایی و…) سرپرست خوابگاه می تواند به دانش آموزان در رسیدن به اهداف تحصیلی کمک کند. اما برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه ها شامل چه مواردی است؟

    برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه ها اطلاعات لازم در مورد نحوه ی انجام امور را در اختیار سرپرست خوابگاه قرار می دهد. به طور کلی در هر محتوا اطلاعات زیر را شامل می شود:

    • کارهایی که باید انجام شود.
    • چه کسی وظیفه اجرای مسئولیت تعریف شده را دارد؟
    • این کار در چه بازه زمانی باید انجام شود و برای انجام کار چقدر به زمان احتیاج داریم؟
    • چه ابزارها و تجهیزاتی برای انجام کار نیاز داریم؟

    در نهایت با تعیین تمامی موارد بالا در انجام فعالیت، سرپرست خوابگاه به صورتی ویژه و دقیق به انجام وظایف خود می پردازد.

    برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه
    برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه

    صورتجلسات برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه

    به صورت سالانه برنامه های عملیاتی را برای سال جدید تحصیلی تدوین می کنند تا شرح وظایف و دستورالعمل های لازم برای اجرا را برای هر فرد مشخص کنند. صورتجلسات برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه باید به صورت دقیق و کامل تنظیم شود و به مدیر مدرسه و آموزش و پرورش تحویل داده شود. از اینرو فایل­های این صورتجلسات شامل موارد زیر است:

    • صورتجلسات شورای دانش اموزی
    • صورتجلسات شورای اولیا و مربیان
    • صورتجلسات شورای مدیران و …

    هر کدام از این صورتجلسات مجموعه ایی کامل هستند به صورت نمونه صورت جلسه شورای دانش آموزی خود یک فایل ورد 50 صفحه ایی می باشد که به طور مثال موارد زیر را پوشش می دهد:

    • دفتر صورتجلسات ماهانه شورای دانش آموزی
    • اهداف شورای دانش آموزی
    • لیست نمایندگان شورای دانش آموزی و نحوه انتخاب آن­ها
    • شرایط عزل و نصب نمایندگان دانش آموزی
    • نحوه انتخاب برترین کلاس، اتاق خوابگاه، کلاس برتر و …

    و بسیاری دیگر که جز وظایف شورای دانش آموزی است. سرپرستان خوابگاه صورتجلسات تشکیل شورا، وظایف عملیاتی خودشان را در فایلی جمع آوری و نگهداری می کنند. این فایل نیز جز فایل هایی است که به صورت سالانه برای نظارت بر نحوه مدیریت سرپرست خوابگاه ها بررسی می کنند.

    برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه
    برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه پسرانه

    ایجاد یک محیط آرام و امن که نیاز های دانش آموزان خوابگاه را برآورده کند؛ نیاز به برنامه دقیق و اصولی دارد. برنامه سالانه سرپرستان خوابگاه پسرانه به گونه ایی طراحی و تنظیم شده است که علاوه بر در نظر گرفتن مقاطع تحصیلی دانش آموزان ساکن در خوابگاه، شرایط و ویژگی­های خاص دانش آموزان پسر در مقطع سنی متفاوت، برنامه های رفاهی متناسب با آن­ها و …  را نیز فراهم می کند. در برنامه سالانه سرپرست خوابگاه دانشجویی پسرانه مواردی مثل ساعات ورود و خروج، لیست حضور و غیاب، فعالیت های دانشجویی در خوابگاه، کافه تریا خوابگاه و بسیاری دیگر در فایل هایی تهیه و تنظیم شده است.

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه دخترانه

    ایجاد یک محیط امن و آرام در خوابگاه های دخترانه از اهمیت بالایی برخوردار است. حفظ روحیه و انگیزه دانش آموزان و دانشجویان در خوابگاه در شرایطی که دور از خانواده به سر می برند. نیاز به برنامه ریزی دقیق و حساب شده ایی دارد که در کنار فعالیت های آموزشی امکان تفریح و انجام امور فرهنگی برای آن­ها فراهم شود. برنامه سالانه سرپرست خوابگاه دخترانه مجموعه ایی کامل و برنامه ریزی شده است که سرپرست خوابگاه با کمک آن­ها مدیریت بهتری بر امور خوابگاه می تواند داشته باشد. این مجموعه به طور معمول شامل مواردی چون لیست حضور و غیاب، لیست و زمان برگزاری کلاس های فوق برنامه آموزشگاه ها، لیست تهیه تجهیزات ضروری و لازم خوابگاه، جلسات مشاوره و… است.

    نظارت سرپرست خوابگاه بر امور خوابگاه علاوه بر برنامه سالانه سرپرست به تقویم اجرایی نیاز دارد که به صورت معمول در یک مجموعه جمع آوری می شوند.

    نظارت در خوابگاه
    نظارت در خوابگاه

    برنامه سالانه خوابگاه

    آموزش و پرورش علاوه بر تنظیم و تدوین دستورالعمل های لازم برای سال جدید تحصیلی، برنامه سالانه خوابگاه را برای آن دسته از مدارسی که دارای خوابگاه شبانه روزی هستند، تنظیم می کند. هر ساله سرپرستان خوابگاه با تهیه این برنامه سالانه و ثبت موارد درخواستی گزارشی کامل را برای نحوه عملکرد خودشان به آموزش و پرورش آماده می کنند.

    این برنامه ها غالبا به گونه ایی تنظیم می شود تا به اهداف خاص آموزش و پرورش که رشد همه جانبه ی شخصیت دانش آموزان و دانشجویان است. اهداف و زمان بندی تحصیلی به تقسیم بندی سیلاب های درسی، زمان برگزاری امتحانات و دوره های آموزشی در هر مقطع تحصیلی می پردازد. اما برنامه سالانه خوابگاه شامل دیگر برنامه هایی است که علاوه بر آماده کردن محیط آموزشی مناسب برای تحصیل دانش آموزان، نشاط، شور، اخلاقیات، اصول فرهنگی و اسلامی را در آن­ها پرورش دهد. از اینرو بیشتر به برنامه های ورزشی،تفریحی، فعالیت اجتماعی دانش آموزان تکیه دارد. همچنین برای هماهنگی بیشتر بین خوابگاه های مدارس مختلف آموزش و پرورش هر ساله برنامه ایی مطابق با سال تحصیلی جاری ارائه می دهد که مسئولین خوابگاه از سایت های اینترنتی این مجموعه را می توانند تهیه کنند.

    برنامه سالانه سرپرست خوابگاه متوسطه به صورت جداگانه برای دانش آموزان متوسطه تنظیم می شود. با توجه  به دوران کنکور و تاثیر نمرات دانش آموزان در نتیجه کنکور برنامه های فوق برنامه آماده سازی کنکور و امتحانات آموزشی نیز اعلام و در نظر گرفته می شود. همچنین با توجه به دوران بلوغ و رشد دانش آموزان برنامه ریزی های لازم برای ایجاد محیطی بدور از تنش نیز صورت می گیرد. ورزش و برنامه های رفاهی (مثل اردو­ها، شرکت در نمایشگاه ها، نمایشگاه کتاب، بازدید های علمی، آشنایی با مشاغل و ..) در ساعات غیر از ساعات کلاسی برای دانش آموزان تنظیم می شود.

    برنامه ریزی دقیق و کاربردی
    برنامه ریزی دقیق و کاربردی

    برنامه ی عملیاتی تکمیل شده سرپرست خوابگاه

    هر سال بخش نامه ها و دستورالعمل های تازه ایی اضافه می شود که باید در برنامه عملیاتی سالانه در نظر گرفت. برنامه عملیاتی شامل:

    • فایل برنامه عملیاتی سرپرست خوابگاه
    • فرم های ارزشیابی
    • تقویم اجرایی سرپرست خوابگاه
    • و…

    این مجموعه ها به منظور به روز رسانی و هماهنگی با سال جدید تحصیلی ارائه می شود. سرپرستان خوابگاه در طول سال تحصیلی این فایل ها را ثبت و نگهداری می کنند و در پایان سال تحصیلی به صورت گزارشی از عملکرد سالانه خوابگاه به مدیران ارائه می دهند. هر مدرسه نیز به صورت جداگانه این فایل ها را بررسی می کند و عملکرد خودش را با سال قبل مقایسه می کنند. همچنین نسخه ایی از آن به آموزش و پرورش ارسال می شود. هدف از اجرای این طرح عبارتند از:

    • تحلیل و آنالیز بهتر عملکرد دانش آموزان و سرپرستان
    • یافتن نقاط ضعف عملیاتی و تصحیح آن­ها در سال پیشرو
    • یافتن استراتژی های موثر و به کارگیری آن­ها در زمینه های دیگر
    • ü     بررسی اینکه چقدر به اهداف تعیین شده رسیده اند.
    • توسعه توانمندی سرپرستان، دانش آموزان، کادر مدارس
    • بهره مندی بیشتر در آموزش
    • حفظ روحیه و افزایش روحیه و نشاط
    • مشارکت در امور و افزایش روابط اجتماعی دانش آموزان
    • فعالیت های تکمیلی آموزشی و ورزشی-رفاهی
    بررسی و گزارش مشکلات خوابگاه
    بررسی و گزارش مشکلات خوابگاه

    گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

    سرپرست خوابگاه ها به صورت روزانه به ثبت گزارش می پردازند. گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه برای بررسی شرایط ویژه رفتاری، تعامل دانش آموزان با یکدیگر، سازش و زندگی اجتماعی و … دانش آموزان می پردازد. در این گزارش سرپرست خوابگاه به تحلیل و آنالیز و مشورت با مشاور مدرسه و خوابگاه، مدیر، معلمان و … می پردازد. این بخش از وظایف سرپرست خوابگاه دانش آموزی در راستای کمک به رشد، شکوفایی و حل مشکلات جمعی و فردی دانش آموزان است.

    در بسیاری از موارد، این گزارش ها به حل مشکلات بنیادی دانش آموزان کمک زیادی کرده است. سرپرست خوابگاه به عنوان رابطی معتمد بین مدرسه و دانش آموز عمل می کند و مشکلات فردی، خوابگاه و مدرسه را به مدیر یا مشاور اطلاع می دهد و به صورت جمعی برای حل مشکل به این ترتیب می توانند اقدام کنند که این کار نتایج اثربخشی با خود به دنبال داشته است.

    در این گزارش ها وضعیت خوابگاه، نیاز به تعمیرات اساسی، معایب عمده خوابگاه و ایمن سازی آن عنوان می شود تا در صورتی که نیاز به تعمیرات دارند، در فصل تابستان با رسیدگی و ایمن سازی مجتمع فضا را برای ورود دانش آموزان آماده کنند.

      برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس

    آموزش و پرورش یکی از مهم ترین ارگان­های هر کشوری است؛ که با برنامه ریزی درست و بنیادی برای تمامی بخش ها و کادر مدارس، قدمی برای پیشرفت علمی و فرهنگی نسل جوان طراحی می کند. وظایف بخش های تعریف شده اجرای این برنامه های سالانه است که در هماهنگی با دیگر اعضای راهبردی مدارس است. این هماهنگی در نهایت می تواند به شکوفایی و رشد دانش آموزان کمک زیادی کند. تدوین سالانه برنامه های کادر مدارس برای بهبود روند اجرایی صورت می گیرد. ممکن است این تغییرات جزئی باشند و مطابق سال تحصیلی جدید طراحی می شود. با توجه به شرایط ویژه بیماری کرونا که در اصول و برنامه ریزی همه ی بخش های آموزشی تاثیر بسیاری گذاشته است، این برنامه در سال جاری با توجه به شرایط دورکاری معلمان و دانش آموزان دچار تغییراتی شده است. اما این امر باعث کاهش نظارت مدیران، معاونین آموزشی نشده است. برعکس اهمیت نظارت را در این فضا بیشتر از قبل احساس می شود.

    هماهنگی بین برنامه سالانه سرپرست خوابگاه و معاون آموزشی برای اجرای برنامه های رفاهی- فرهنگی، فوق برنامه ها و.. به گونه ایی است که در تعامل کامل با یکدیگر هستند. رسیدن به اهداف آموزشی تعیین شده زمانی میسر می شوند که همه در یک راستا حرکت کنند.

    برنامه سالانه مشاوره مدرسه و حضور مشاور در خوابگاه

    دانش آموزان که در سنین بلوغ و نوجوانی به سر می برند، نیاز به خانواده و افرادی دارند که آن­ها را راهنمایی کنند و به مشکلاتشان گوش دهند. شرایطی که دور از خانواده هستند، فشارهای محیط و تنش و استرس های موجود را باید با روش های درستی کاسته و از بین ببرند. زندگی اجتماعی در بین دانش آموزان هم سن و سال خود همواره مزیت ها و معایبی دارد. در برخی موارد این معایب شرایط را برای دانش آموزان سخت می کند و آن­ها را تحت فشار می گذارد. یکی از بخش های برنامه سالانه سرپرست خوابگاه شامل جلسات مشاوره در خوابگاه است که با برگزاری جلسات عمومی و یا فردی به دانش آموزان در کاهش تنش ها کمک می کند. از سوی آموزش و پرورش همانند دیگر اعضای مدرسه به صورت سالانه نیز برنامه مشاوره مدرسه تدوین می شود. در مدارسی که خوابگاه شبانه روزی هستند، این جلسات مشاوره درون خوابگاه و با هماهنگی سرپرست خوابگاه صورت می گیرد.

    گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه شبانه روزی

    مهمترین کاری که یک سرپرست خوابگاه باید انجم دهد تهیه گزارش تخصصی از فعالیت های خود و افراد زیر مسئولیت خود هر روز به صورت 24 ساعته و ماهیانه میباشد. سرپرست مسئول افراد یک خوابگاه است و چنانچه گزارش صحیح و درستی ننویسد.ممکن است در صورت هرگونه مشکل مسئولیت کوتاهی به گردن افراد بیفتند.

    همراه تقویم اجرایی کاملترین نمونه

    یکی از مهمترین کار هایی که باید انجام پذیرد انجام برنامه و تقویم اجرایی برای سرپرست خوابگاه میباشد که به زودی این مهم در صدتو به تحقق می انجامد.

    این مقاله شامل چه مطالبی است؟

    این مقاله همه آن چیزی که شما برای نوشتن یک برنامه ی عملیاتی حرفه ای برای آموزش و پرورش نیاز دارید را به شما آموزش داده است. همراه فایل آماده ی برنامه ی عملیاتی

    آیا با این مقاله میتوان خوابگاه نمونه شد؟

    قطعا بله… ما با ترسیم نقشه ی راه شمارا برای کسب رتبه و امتیاز بالاتر توسط کارشناسان آموزش و پرورش آموزش میدهیم و قطعا سرپرست و خوابگاه برتر شما خواهید بود.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳۰ رای

    نویسنده

    عطیه عبد اللهی
    به نام خدا .عطیه عبدالهی هستم.شور بسیار زیادی به آموزش دارم.بیشترش به خاطر اینکه تو خانواده فرهنگی بدنیا اومدم و خودمم معلمم.باتوجه به مهارتی که در کامپیوتر دارم و تجربیات پدر و مادرم که از پیشکسوتان آموزش وپرورش هستند سعی دارم مطالب آموزشی با کیفیت مربوط به آموزش و مدرسه رو برای تمامی معلمین،مدیران،ومعاون و حتی دانش آموزان کشورم قرار بدم.ذوق و توانایی من و تجربیات والدینم باعث شده قلمم پر از شوق و البته تجربه باشه.در بخش نظرات میتونین دیدگاهتونو نسبت به قلم من بنویسید.پیشاپیش سپاسگزار شما عزیزان هستم.
    1. با سلام و درود
      بسیار آموزنده و مفید
      ممنون از شما ، آرزوی موفقیت و شادکامی برای شما